Ed is de eerste die heb heeft gebouwd en Olaf als tweede.
Ik als derde.
Â
Ik ben bezig met door ontwikkelen van de EON op een aantal punten.
Op advies van Ed de ribben langer gemaakt om de achterlijst weg te laten.
Zie foto.
Â
Â
Verder is de 2de helft van de vleugel in structuur aan elkaar gebouwd.
In de beschrijving uit de FMT zou die los gebouwd moeten worden en heeft een hoek van 13 graden.
Bij deze bouw blijft hij in lijn met de rest van de vleugel om te worden voorzien van ailerons, onder een V-stelling van 6 graden (7cm).Dit is 2,5 cm geworden.
Op Modelbouwforum lijken de meningen daarover verdeelt, en lijkt dat geen optie.
Nu zouden we dat lukraak kunnen gaan aan nemen ,maar modelbouwers in het algemeen zijn een eigenwijs volkje.
Dus ook ik.
Waarom blijven vast houden aan wat bekent is,en niet door ontwikkelen!
Uitgangspunt bij mijn model,(tip van Ed)zo licht mogelijk proberen te houden.
Verder hebben we bedacht de hoofdliggers niet plat op de ribben te plaatsen maar er in.
Volgens mij komt de functie 'bouwleider' weer helemaal terug bij onze vereniging. @Martin: verzin ook een leuk indoorprojectje voor de komende winter. Simpel vliegtuigje met HK setupje ofzo. Hebben we al eens gedaan en was echt leuk!
Martin hierbij de motor die ik in mijn gele zwever heb gebouwd. Turnigy Aerodrive SK3 - 2836-1500 Brushless van hobby king (http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=18157) Super klein en eigelijk zelf al te veel power voor een zwever. Via deze site heb ik de benodige prop en motor bepaald.